Brand story

„În ADN-ul brandului nostru se află arta” 
Brand european independent, originar din Elveția, Massada a fost fondat în 2010 de Chris Mastaler, împătimit iubitor de cultură, și creatoarea sud-africană, Kate Lupinsky. 

Massada consideră că ochelarii sunt un mesaj care transmite lumii înconjurătoare, detalii ale identității purtătorului, iar arta, domeniul care se naște din cele mai adânci fibre ale sufletului, îți poate contura povestea pe care vrei să o spui despre tine. 

Ochelarii Massada sunt realizați printr-un proces care durează între 8 și 12 luni, fiind lucrați manual în Japonia sau în Italia, din cele mai bune materiale: acetat bio și titan pur. Fiecare pereche este inspirată de un obiect de artă, precum sculpturile lui Constantin Brâncuși de care Mastaler este fascinat, tablourile lui Monet, sau de cinematografia de cea mai înaltă clasă.

„Ne propunem să transmitem plăcerea vieții, prin regăsirea bucuriei de a trăi și căutând escapade intelectuale care să ne provoace. Avem satisfacția de a obține o extravaganță care nu vrea să fie radicală, ci să aducă la viață reminiscențe ale artei din toate timpurile”, crede Chris Mastaler. 

Ochelarii au fost în mod istoric asociați cu un nivel intelectual ridicat, crede fondatorul brandului Massada. Erau apanajul celor care își petreceau timpul studiind, așadar ei sunt, prin definiție, un simbol al ambiției bazate pe perseverență și educație. Astăzi, după o perioadă în care au fost asociați exclusiv bătrâneții, sunt din nou trendy și poartă cu ei un mesaj emoțional: pot influența modul în care o persoană este percepută în societate sau în cercurile pe care le frecventează.

Asociind arta cu optica, Massada deschide ușa unui club select, al celor care iubesc istoria, arta și cultura, și au un apetit deschis pentru cunoaștere. 

„Ramele noastre sunt atemporale. Depunem un efort imens pentru a crea forme unicat, deoarece ne-am angajat să atingem excelența”, este promisiunea brandului născut în munții Elveției. 

Massada înseamnă fundație puternică în ebraica veche (metsada) și a fost ales pentru a simboliza armonia dintre rădăcinile culturale europene și un interes deschis față de formele noi de exprimare artistică. 

Fun fact: Numele brandului este inspirat de cetatea antică Masada din deșertul Iudeii, datată în vremea regelui Irod cel Mare. Fortificația a fost simbolul rezistenței israeliților împotriva Imperiului Roman. Se află pe o stâncă, la 400m înățime față de restul platoului.