Brand story

Brandul se găsește exclusiv în magazinul fizic.

CONTACT

Puțini ochelari au avut un rol atât de important în cultura și istoria americană, precum cei de la Ray-Ban.

De la șefi de stat, la staruri de la Hollywood, cântăreți celebri, artiști, designeri, modele celebre de cat-walk, nu există generație care să nu își aducă aminte sau care să nu a avut o pereche din celebrii ochelari de soare.

În timp ce modelele Ray Ban pot fi văzute în zilele noastre la noile generații de “trend setteri” de la Hollywood, aceștia au avut un început mult mai modest și mai practic.

Fondat în 1937 de către Bausch & Lomb, prima pereche de ochelari de soare Ray Ban a fost creată pentru departamentul de aviație al armatei Statelor Unite. Armata căuta un ochelar de soare care să protejeze piloții de razele de soare, dar care să arate și elegant pentru portul de zi cu zi.

Pe 7 mai 1937 Bausch & Lomb a patentat modelul de soare Ray Ban “Aviator”. Fiind primul ochelar de protecție împotriva razelor de soare, rama acestuia era extrem de ușoară, construită din metal placat cu aur, cu două lentile verzi ce filtrau razele UV.

Piloții armatei americane au adoptat instant acest tip de ochelar, de unde și celebra denumire de “Aviator Glasses” – termen ce acum descrie orice model de ochelar ce are formă similară cu cei de la Ray-Ban, indiferent că aparțîn altui brand.

Modelul “Aviator” a devenit rapid celebru peste hotare în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, când Generalul Douglas MacArthur a fost fotografiat cu o pereche de Ray-Ban Aviator în timp ce ateriza pe plajele din Filippine.

Plecând de la începuturile pragmatice ce ofereau piloților protecție împotriva razelor de soare, Ray-Ban avea să devină rapid parte importantă a culturii și modei americane când, în 1952, Ray Ban s-a detașat de tradiționalele rame metalice și avea să creze rama din acetat denumită “Ray-Ban Wayfarer”.

images
images
images
images
images
images
images
images

Fiind considerat un moment revoluționar în designul ochelarilor, Wayfarer-ul a câștigat rapid popularitate în rândul nonconformistilor dar și în cel al oamenilor conservatori, trecând peste bariere socio-economice și culturale.
În mod ironic, Wayfarer-ur original fusese gândit ca un ochelar bărbătesc până când femeile s-au îndrăgostit de formele netede și designul atrăgător ce părea să lumineze orice formă a fetei.
În curând, ochelarii aveau să încânte pe toată lumea începând cu președinți, doamne cochete dar și muzicieni folk sau generații de hipioți.

Wayfarer-ul a avut o explozie de imagie în momentul în care Audrey Hepburn a purtat modelul în 1961 în filmul “Breakfast at Tiffany’s”.

Între anii 50′ și 60′ Wayfarer-ul a fost omniprezent, fiind purtat de la personaje precum Bob Dylan, Andy Warhol, James Dean, Marilyn Monroe, Roy Orbison, John Lennon și nenumărați adolescenți americani ce vroiau să arate “cool” pe plajă.

Popularitatea Ray-Ban s-a diminuat în anii ’70 când era disco s-a manifestat în ochelari mai extravaganți, și designeri precum Dior sau Yves St. Laurent au intrat pe piață.
La mijlocul anilor ’70 Ray-Ban a lansat o linie de ochelari de soare inspirați de curentul “disco”, dar care nu a avut prea mare succes. Însă, o resuscitare a brandului avea să vină cât de curând.

În 1982, Ray-Ban părea să revină în vârf. Ochelarii lor și-au făcut apariția în filmul “The Blue Brothers” ce îi avea ca protagoniști pe Dan Akroyd și John Belushi. În ciuda faptului că ochelarii Ray-Ban au fost purtați într-un mod aproape agresiv de-a lungul întregului film, vânzările au rămas destul de slabe atingând numărul de 18000 de unități în 1980.

Totul avea să se schimbe în 1982, când Ray-Ban a semnat un contract de 500000 $ pe un an ca să plaseze ochelarii în filme și showuri de televiziune.

Între anii 1982 și 1987 Ray-Ban au avut modele prezente în peste 60 de filme și showuri TV.

Investiția s-a justificat prima dată în momentul în care Tom Cruise a purtat clasicul Wayfarer în 1983 în filmul “Risky Business”. Dintr-o dată ochelarii Ray-Ban au redevenit cool și compania abia făcea față la cererea extrem de mare de Wayfarer.

În 1983 s-au vândut 360000 de perechi de ochelari de soare. În anii următori, Ray-Ban avea să apară într-o serie de hituri ale anilor ’80 precum “Miami Vice”, “Moonlighting” și “The Breakfast Club”. Vânzările au atins cifra de 1.5 milioane, dar Hollywood-ul nu era singurul loc în care Ray-Ban- ul a avut suces.

În anii ’80 modelele Ray-Ban puteau fi văzuți peste tot, fiind purtați de celebrități precum Madonna, Michael Jackson, Elvis Costello, Morissey, The Ramones, membrii trupei U2 dar și Jack Nicholson și editorul Vogue – Anna Wintour.

În anii 90 Ray-Ban avea să întâmpine o nouă criză când “Grudge-ul” avea să înlăture modă anilor ’80 când modele precum cele ale brandului Oakley aveau să își facă apariția. Compania a încercat să crească vânzările prin regândirea designului ramelor, însă fără prea mult succes.

În 2007 Ray-Ban a reintrodus designul original Wayfarer, mărind gama de culori ce includeau modele precum bulinele sau camuflajul dar și culori precum albastru, alb, turquoise sau roșu. De asemenea au creat modele mulți colore ce combinau nuanțe de auriu cu negru, alb cu negru sau roșu pe verde.
Strategia a funcționat și încă odată Ray-Ban și în special Wayfarer-ul păreau că se holbează la ține de fiecare dată când deschideai o revistă de fashion sau un tabloid celebru.

După un declin de 10 ani, Ray-Ban redevine cool și chiar și celebrul Aviator, deseori asociat cu polițiștii sau piloții de avioane au început să fie purtați de diverse celebrități. Odată cu revitalizarea Ray-Ban, ceilalți designeri au sesizat și au început să redeseneze modelele pentru a le face să semene cu celebrele modele Ray-Ban, Wayfarer și Aviator.

Cu alte cuvinte “Chiar dacă stilurile vin și trec, Ray-Ban nu dispare niciodată”.